Wydechy | Nitro | Ecumaster | Kontakt
 

 

Uklad wydechowy jako bardzo wazny skladnik osprzetu silnika zapewnia optymalne opróznianie cylindrów ze spalin umozliwiajac dobra prace jednostki napedowej.

Uklad ten pelni równiez inne funkcje: tlumi halas, transportuje spaliny poza karoserie i przyczynia sie do zmniejszenia emisji szkodliwych gazów do atmosfery.

Wydechy samochodów osobowych sa zaliczane do grupy zespołów, które zużywaja się eksploatacyjnie i zwykle nie są objete gwarancją producenta. Powodem tego jest trudne do przewidzenia zużycie, w tym uszkodzenia mechaniczne, natomiast nasze wydechy, jeśli nie uszkodzimy ich mechanicznie, są właściwie niezniszczalne.

Kompletny układ zbudowany jest z kolektora wydechowego, rur łączących, tłumików drgań, katalizatora, tłumików i wreszcie obejm, opasek i wieszaków gumowych.
W popularnych samochodach układy wydechowe pracuja bezawaryjnie przez okres okolo 2-4 lat eksploatacji. W samochodach zasilanych LPG często nawet krócej.
Nasze wydechy posłużą dłużej niz sam samochód pod warunkiem braku uszkodzeń mechanicznych. 


na zdjęciu wnętrze tłumika przelotowego o średnicy 2,75"

wnetrze

Wnętrze tlłumika komorowego naszej konstrukcji


tlumik komorowy

 

Istota działania

Ponieważ wylot gorących gazów spalinowych z głowicy silnika odbywa się pod ciśnieniem kilkunastu atmosfer, a przekrój kanałów ograniczają wymiary geometryczne głowicy, ich wypływ odbywa się ze znaczną prędkością wywołującą dokuczliwy hałas. Aby ograniczyć hałas i wyeliminować możliwość powstania pożaru na drodze spalin umieszcza się kolektory wydechowe i tłumiki. Na początku były to proste konstrukcje wykonane z rur, z czasem inżynierowie opracowali teorię tego zespołu i aktualnie są to produkty ściśle dopasowane do pojemności skokowej silnika i ilości gazów emitowanych przez jednostkę napędową.

Destrukcja spalin i temperatury

Materiały, z których wytwarza się układy wydechowe pracują w ekstremalnie trudnych warunkach. Podczas jazdy metalowe części nagrzewają się, w czasie postoju stygną i wtedy na zimnych ściankach gromadzi się para wodna zawarta w powietrzu. Gazowe składniki spalin wchodzą w reakcję z wodą, tworząc kwasy przyczyniające się do przyspieszenia korozji metali od wewnątrz tłumika. Woda chlapiąca na układ wydechowy od spodu pojazdu zawierająca często rozpuszczone sole przyczynia się do rdzewienia od zewnątrz. Uderzenia kamieni oraz ocieranie się o twarde podłoże skracają żywotność tłumika. Dodatkowo, przednie odcinki rury prowadzącej spaliny narażone są na naprężenia termiczne w sytuacji, gdy podczas deszczu nagrza­na blacha spryskiwana jest zimną wodą z kałuż.

Najmniejszemu zużyciu korozyjnemu podlega rura przednia, gdyż przepływające przez nią spaliny mają wysoką temperaturę dochodzącą do 900 stopni C. Spaliny schładzają się w katalizatorze lub tłumiku go zastępującym oraz przepływając przez tłumiki i rury prowadzące, a przy wylocie z układu osiągają temperaturę 200 - 300 stopni. Sprawia to, że najwięcej kondensatu z pary wodnej zbiera się w tylnym tłumiku. Możemy zaobserwować jak w chłodne dni przez kilka minut po rozruchu silnika z wylotu układu wydechowego kapie ciecz porywana strumieniem przepływających gazów. Ten kondensat niszczy od wewnątrz blachę, z której wykonano tłumik nawet wtedy, gdy samochód stoi w garażu.

W samochodach z silnikiem umieszczonym z przodu układ wydechowy połączony jest na stałe tylko z kolektorem wydechowym. Pod podłogą pojazdu wisi on swobodnie na gumowych wieszakach oraz połączony jest złączem elastycznym. Jest to niezwykle ważne, gdyż układ cały czas pracuje. Rozszerza się termicznie i wibruje.

Zastosowanie do budowy układów wydechowych stali nierdzewnej spowodowało, że wyżej wymienione czynniki nie są groźne dla układu.

Katalizator

Katalizator jest montowany w układach wydechowych silników samochodowych od ponad 20 lat. Obecnie producenci europejscy stosują go we wszystkich silnikach. Literatura podaje, że trwałość katalizatora wynosi od 80 do 120 tysięcy km. W prawidłowo eksploatowanych samo­chodach, katalizator zachowuje sprawność jeszcze przy przebiegu 180 tysięcy km. Jednak ważna jest tu jakość paliw, prawidłowa regulacja silnika oraz brak uszkodzeń mechanicznych.

Kupując samochód z katalizatorem zobowiązujemy się dbać o środowisko naturalne. Jednak często rzeczywistość przeczy tej zasadzie. Wiele osób eksploatujących starsze samochody jeździ z usuniętym bądź uszkodzonym katalizatorem. Te pojazdy zanieczyszczają środowisko. Jako przyczynę wskazują wysoką cenę nowych części             1500 – 8000      złotych. My proponujemy sportowe katalizatory o wysokim przepływie w nierdzewnych obudowach.

Układy sportowe

Obecnie bardzo modne jest modyfikowanie układów wydechowych. Nasza firma specjalizuje się w projektowaniu i montażu sportowych układów wydechowych do aut „cywilnych”, sportowych i zabytkowych. Taki osprzęt silnika nie jest bardzo drogi i wcale nie musi być głośny. Przy wykonywaniu przeróbek dobieramy tłumiki według życzeń klienta. Więcej o układach sportowych w dziale wydechy do sportu.

Usuwamy fizycznie i elektronicznie filtry cząstek stałych fap, dpf i katalizatory. Bez komunikatów o usterce silnika - skutecznie i niezawodnie !

Nowość

Dodatkowo możemy w ukłladzie zastosowac przepustnice - przed końcowym tłumikiem która po naciśnięciu przełacznika lub pilota omijać będzie koncowy tłumik co spowoduje zwiększenie głośności na życzenie. Realizacje tego typu rozwiazań znalezć można w galerii.

cutout

 
 

Wydechy do sportu

Do sportów motorowych proponujemy wydechy ze stali nierdzewnej z katalizatorem spełniajace wymogi ekologii oraz hałasu - dostosujemy wydech do zadanej głosności przy danych obrotach aby auto przeszło bez kłopotu badanie techniczne. Proponujemy katalizatory sportowe o zwiększonym przepływie z wkładem metalowym.

Wydechy do aut ulicznych

Do aut jeżdzacych po drogach publicznych proponujemy układy wydechowe ze stali nierdzewnej z katalizatorem lub bez. Konstrukcja układu dobierana jest w zależności od upodobań klienta oraz silnika jaki mamy w samochodzie. Możemy wykonac układ zarówno głosny basowy, lub cichy zbliżony brzmieniem do seryjnego jednak polepszajacy opróżnianie cylindrów.

 

Wydechy off-road i auta zabytkowe

Do aut terenowych i zabytkowych gdzie niedostepne są zamienniki proponujemy wydechy ze stali nierdzewnej o minimalnym hałasie

Dobór poszczególnych elementów odbywa sie indywidualnie w zależności od zapotrzebowania i preferencji klienta. 
Możemy zastosować katalizator o zwiększonym przepływie, jeden lub dwa tłumiki środkowe oraz jeden lub dwa tłumiki końcowe, zarówno przelotowe, przelotowo-komorowe jak i bardzo ciche tłumiki komorowe.

 
Facebook © 2015 Inochi Motorsport. All rights reserved